لیسته
0

خرید 33 مدل بهترین تسمه تایم پژو، پراید و [سمند] با قیمت ارزان

5/5 - (1 امتیاز)

تسمه تایم یک قطعه بسیار مهم و حیاتی در خودرو است که تعویض به موقع آن از خسارات سنگین به ماشین شما جلوگیری می کند. یک خودرو از قطعات ریز و درشتی تشکیل شده است. بعضی از قطعات در ماشین مهم تر از بقیه می باشند. تسمه تایم یکی از مهم ترین قطعه ها در ماشین است. اگر این قطعه را به موقع عوض نکنید، هزینه ی تعمیر ماشین بیشتر از آنچه فکر می کنید، می شود. مخصوصا اگر سرعت خودرو بالا باشد و تسمه پاره شود.

تسمه تایم چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

تسمه تایم تسمه ای است که میلنگ را به میل سوپاپ وصل می کند. این وسیله، سرعت حرکت میل سوپاپ را به اندازه ی یک دوم سرعت حرکت میلنگ کمتر می کند. در گذشته از زنجیر به جای تسمه استفاده می شده است.

بهتر است بدانید که امروزه نیز در بعضی ماشین های قدیمی یا خودرو های چینی، به جای تسمه، زنجیر وجود دارد. برای اینکه تسمه تایم با کیفیت و مناسبی برای خودروی خود بخرید و از برند و اصالت آن مطمئن باشید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید تا با نکات مهم این محصول آشنا شوید.

تسمه تایم پژو

در هنگام خرید تسمه تایم به چه نکاتی توجه کنیم ؟

اولین نکته ای که هنگام خرید تسمه تایم باید در نظر بگیرید، تناسب آن با مدل خودروی شما است. فقط کافیست هنگام مراجعه به مغازه، به فروشنده مدل و برند خودروی خود را بگویید. در این صورت می توانید تسمه تایم متناسب با خودروی خود خریداری کنید.

اگر هم به صورت اینترنتی و آنلاین خرید می کنید، باید قسمت مشخصات محصول را مطالعه کنید، تا تسمه مناسب خودروی خود را انتخاب کنید.

زمان تعویض تسمه تایم

هنگام خرید حتما به این موضوع دقت کنید که عمر مفید تسمه چه قدر است. بعضی از تسمه ها عمر مفید چند هزار کیلومتری دارند، یعنی بعد از طی کردن این مسافت، باید این تسمه عوض شود. بعضی مدل های دیگر نیز عمر مفید یک یا دو ساله دارند، یعنی باید تاریخ نصب تسمه را به خاطر داشته باشید و در تاریخ مشخص شده باید تسمه را عوض کنید. معمولا هر 75 هزار کیلومتر بایستی این تسمه تعویض شود.

بسته بندی قطعه

نوع بسته بندی قطعه، مورد دیگری است که هنگام خرید تسمه  باید در نظر بگیرید. یعنی هنگام خرید دقت کنید ظاهر آن کاملاً سالم باشد و درب جعبه پلمپ شده باشد. این مورد در خرید قطعات یدکی خودرو بسیار مهم است. همچنین دقت کنید که لیبل یا لوگوی تولید کننده، روی جعبه باشد و لیبل پاره نباشد.

خدمات پس از فروش و گارانتی

هنگام خرید این قطعه ، دقت کنید که محصول خدمات پس از فروش داشته باشد. امروزه بخش زیادی از تسمه تایم های موجود در بازار، کار تولید کنندگان داخلی است.

قطعه ای که گارانتی داشته باشد، اگر خراب شود، آن را برایتان تعویض می کنند. بهتر است بدانید که هنگام تعویض تسمه، اجرت یا دستمزد مکانیک را باید خودتان پرداخت کنید. پس هنگام خرید دقت کنید محصولی انتخاب کنید که با گارانتی آن، هم قطعه را برایتان تعویض کنند، هم هنگام تعویض، دستمزد مکانیک نیز پرداخت شود.

تمام موارد بالا در تعیین قیمت این تسمه موثر است.

برای خرید تسمه تایم حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید، تا مطمئن باشید که جنس، اصل است و کیفیت خوبی دارد. پس حتماً تسمه با برند شناخته شده از فروشگاه های معتبر بخرید بخرید.

علائم خرابی تسمه تایم چیست ؟

شتاب گیری خودرو در سرعت های بالا کم می شود. خودرو به خوبی استارت نمی خورد. خودرو به صورت غیر طبیعی دود می‌کند. دندانه های داخلی تسمه که با تغییر صدا همراه است، از بین می رود. این ها نشانه های خرابی این قطعه هستند.

بهترین مارک های تسمه تایم در بازار

دانگیل، گتس، کی تی ام پلاس، جگوار، ایران خودرو، میتوسوبیشی، جک موتورز، کاسپین، لیفان، ام وی ام، عظام و کنتیننتال از مارک های باکیفیت در این زمینه هستند و انواع تسمه تایم برای پراید، پژو، پرشیا، 206، 207، سمند ، دنا و ماشین ها چینی و خارجی را تولید و عرضه می کنند. پیشنهاد می کنیم انتخاب و خرید خود را از میان این برندهای محبوب و شناخته شده در بازار انجام دهید.

نظرات کاربران

  •  در صورتی که تجربه استفاده از محصولی را دارید ، برای سایر کاربران تجربه خود را به اشتراک بگذارید.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *