لیسته
0

خرید 43 مدل ترموستات خودرو پژو و پراید [باکیفیت] با قیمت ارزان

5/5 - (1 امتیاز)

ترموستات خودرو بخشی از ماشین است که وظیفه کنترل دمای ماشین را بر عهده دارد. هدف در این مقاله مدل هایی از ترموستات است که در خودروها استفاده می شوند. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید یک ترموستات خوب و با کیفیت خریداری کنید.

ترموستات خودرو چیست ؟

ترموستات خودرو قطعه ای است که دمای موتور ماشین شما را کنترل میکند. ترموستات با قابلیت هایی که دارد نمی گذارد دمای موتور بالاتر از حد مجاز برود. ترموستات با این کار باعث می شود موتور اتومبیل بهترین عملکرد را داشته باشد. برای انواع مختلفی از سیستم های خنک کنندگی، ترموستات قابل استفاده است.

در هنگام خرید ترموستات خودرو چه نکاتی وجود دارد ؟

سازگاری ترموستات با مدل و برند خودرو، نکته ی بسیار مهمی است که هنگام خرید ترموستات خودرو باید در نظر بگیرید. برای این مورد فقط کافی است هنگام خرید به فروشنده مدل خودروی خود را بگویید. اگر هم خرید آنلاین انجام می دهید، باید قسمت مشخصات محصول را مطالعه کنید، تا ببینید ترموستات با خودروی شما سازگار است یا خیر.

جنس ترموستات

جنس ترموستات، دومین موردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. در این مورد، هم می توان از ترموستات هایی که صد در صد از فلز ساخته شده، استفاده کنید؛ هم از ترموستات هایی که از ترکیب فلز، پلاستیک نسوز، آلومینیوم و مس ساخته شده اند.

در خصوص این مورد، باید ببینید از ابتدا چه جنس ترموستاتی روی خودروی شما نصب بوده، تا همان جنس را تهیه کنید

زمان قابل استفاده از ترموستات خودرو

مورد مهم دیگری که هنگام استفاده از ترموستات باید در نظر بگیرید، این است که در چه زمانی یا در چه فصلی می خواهید از ترموستات استفاده کنید.

امروزه در بازار مدل های متنوعی از ترموستات ها وجود دارد، که بر اساس دما، برای استفاده در فصل زمستان یا در فصل تابستان باید خریداری شوند.

بهتر است بدانید که اگر یک ترموستات چهارفصل خریداری کنید، از همه جهات خیالتان راحت است.

تثبیت دمایی

تثبیت دما در ترموستات، یعنی قطعه اجازه می دهد موتور در آن بازه زمانی کار کند و اگر دما بخواهد افزایش پیدا کند، اجازه نمی دهد و وارد عمل میشود. در این مورد ابتدا باید حجم موتور خودرو و مشخصات فنی آن را در نظر بگیرید، سپس بهترین ترموستات را بخرید.

تمام موارد بالا روی قیمت ترموستات تاثیرگذارند.

برای خرید ترموستات حتما به فروشگاه معتبر مراجعه کنید و حتما دقت کنید که قطعه استاندارد باشد و ضمانت و گارانتی داشته باشد.

خرابی ترموستات ماشین چه عواقبی دارد ؟

اگر از این قطعه در زمستان استفاده کنید، در حقیقت روانکاری روغن را کمتر کرده اید، در این صورت باعث می شود روغن به قطعات دیگر نرسد.

اگر در فصل تابستان، برای کنترل دمای داخل موتور خودرو ، از ترموستات استفاده نکنید، روغن موتور رقیق میشود و باعث روانکاری شدن آن میشود و بازده کاری پیشرانه آن پایین می آید.

اگر خودرو ترموستات نداشته باشد، همیشه درجه آمپر آب خودرو بالا است، در نتیجه ماشین جوش می‌ آورد.

اگر ماشین ترموستات نداشته باشد، خودروی شما در تابستان، کولر خنکی ندارد و در زمستان، بخاری گرمی ندارد.

اگر خودرو ترموستات نداشته باشد، یعنی در ماشین قطعه ای نیست که دما را کنترل کند، در نتیجه دمای خودرو در مسیرهای سربالایی یا سراشیبی کم و زیاد می شود، این کم و زیاد شدن دما، به قطعات خودرو آسیب وارد می کند و باعث ترکیدن سیلندر ها می شود.

نظرات کاربران

  •  در صورتی که تجربه استفاده از محصولی را دارید ، برای سایر کاربران تجربه خود را به اشتراک بگذارید.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *