لیسته
0

خرید 47 مدل بهترین پمپ آب آکواریوم [قوی] و بی صدا با قیمت ارزان

5/5 - (1 امتیاز)

پمپ آب آکواریوم بهترین راه برای داشتن یک آکواریوم با آب تمیز و پاک است. برای اینکه آب به خوبی در آکواریوم جا به جا شود، باید پمپ آکواریوم بخرید. پیشنهاد می کنیم برخی نکات ساده و کاربردی را در رابطه با خرید این پمپ ها به خاطر داشته باشید.

چرا وجود پمپ آب در آکواریوم ضروری است ؟

آکواریوم داران باید نکته ی مهمی را در نظر بگیرند، که هیچ چیز مهم تر از تمیز نگه داشتن آب داخل محفظه شیشه ای آکواریوم نیست. حتما باید دقت کنند که آب، داخل آکواریوم جا به جا شود که دی اکسید کربن از آب خارج شود و اکسیژن تازه به آب وارد شود. این دو مورد، ضامن سلامت ماهی ها و گیاهان داخل آب است؛ دو نکته ی بالا اهمیت زیادی دارد، حتی مهم تر  از تهیه غذا و مکمل های غذایی برای ماهی است!

انواع مختلف پمپ آب آکواریوم در بازار کدام است ؟

این پمپ ها مدل های مختلفی دارند. پمپ های داخلی، خارجی و واتر پمپ ها انواع آن هستند که برحسب نیاز می توانید برای آکواریوم خود انتخاب و از آن استفاده کنید.

پمپ آکواریوم کم صدا

مدل های داخلی

این نوع پمپ ها در داخل آکواریوم کار می شود و به نوعی فضا و زیبایی آن را از بین می برند. با این حال عملکرد نسبتا خوبی دارند و با قرار دادن شیلنگ متصل به خود در خارج از آکواریوم، اکسیژن را به درون آب ظرف شیشه ای وارد می کنند. به یاد داشته باشید که این مدل از پمپ ها که در آب هستند، عمر مفیدشان کاهش می یابد.

مدل های خارجی

این نوع پمپ های آکواریومی، به دلیل اینکه در خارج از آب قرار دارند، طول عمر بیشتری دارند. در داخل آکواریوم قرار نمی گیرد و باعث زشتی در آکواریوم شما نمی شود. همچنین این پمپ های خارجی، با تزریق هوا از طریق لوله ای که در آب وجود دارد، اکسیژن را به درستی وارد آب می کند.

واتر پمپ ها

این مدل از پمپ ها در زیر آب، در آکواریوم ها کار می شود. همچنین این نوع پمپ های آب می توانند از زیر، آب آکواریوم را حرکت دهند، که در این صورت باعث جا به جایی آب می شود، که دی اکسید کربن از آب خارج شود. بخشی از آن را به دستگاه فیلتر نصب شده روی بدنه آکواریوم منتقل می کنند.

پمپ آب آکواریوم قوی

در هنگام خرید پمپ آکواریوم چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

هنگام خرید پمپ آکواریوم، باید نکته ی مهمی را در نظر بگیرید، که نوع محصول است.  سه مدل پمپ را در بالا برای شما توضیح دادیم، حالا شما باید با توجه به نیاز خود، بهترین پمپ را انتخاب کنید. دومین عامل در هنگام خرید پمپ آکواریوم، نسبت قدرت محصول به حجم آکواریوم شماست. به عنوان مثال، برای یک آکواریوم بزرگ، باید یک پمپ قدرتمند بخرید، که قابلیت جابجایی آب را به درستی داشته باشد. فراموش نکنید که اگر جریان آب کم باشد، دی اکسید کربن در آن زیاد است و اگر سرعت آب زیاد باشد، باعث آلودگی آن می شود.

به دبی جریان آب توجه کنید. منظور از دبی جریان آب، میزان جریان آب در آکواریوم شما است. طبق یک قانون نانوشته، همیشه توصیه می شود دبی پمپ های مورد استفاده در آکواریوم ها به گونه ای باشد، که در یک ساعت، سه برابر ظرفیت داخلی آکواریوم ایجاد کند. یعنی اگر آکواریوم ظرفیت 50 لیتری دارد، باید در یک ساعت، پمپ، دبی 150 لیتر داشته باشد.

توجه به میزان ارتفاع پمپاژ آب ! هنگام خرید حتما به این موضوع توجه کنید، پمپ های آب معمولا می توانند آب را چند سانتی متر به نقطه ای بالاتر از خودشان پمپاژ کنند، که این موضوع برای کسانی که قصد دارند از پمپ های خود در خارج از آکواریوم استفاده کنند، بسیار اهمیت دارد. از طرف دیگر، به یاد داشته باشید که ارتفاع پمپاژ آب، هر چه بیشتر باشد، قدرت کمتری در به حرکت درآوردن آب آکواریوم دارد.

نوع سیستم فیلتراسیون پمپ

نکته ی مهم دیگر که در هنگام خرید پمپ آکواریوم باید در نظر بگیرید، نوع سیستم فیلتراسیون است. این بدان معناست که اگر از فیلتر، خارج از فضای آکواریوم خود استفاده می کنید، طبق معمول باید پمپ قدرتمندتری را برای استفاده خود خریداری کنید.

هنگام خرید، حتما این نکته را در نظر بگیرید که قرار است چند ماهی و چه نوع گیاهی در داخل آکواریوم شما وجود داشته باشد. این ها مواردی هستند که در هنگام خرید پمپ، به شما کمک می کنند که پمپ کوچک بخرید یا پمپ بزرگ.

تمام مواردی که در این مقاله برای شما توضیح داده ایم، یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت پمپ آکواریوم است. به یاد داشته باشید که داشتن یک آکواریوم، اگرچه بسیار جذاب و دوست داشتنی است، اما هزینه های نسبتاً گرانی دارد، و همیشه باید مراقب آن باشید. پس لطفا با چشمان باز برای خرید پمپ هایی که برای شما کارآمد تر هستند، بروید.

در لیست زیر انواع پمپ آب آکواریوم قدرتمند و کم صدا در مدل ها و برندهای مختلف وجود دارد. برحسب نیاز می توانید از میان پرفروش ترین گزینه های زیر، بهترین مدل پمپ را برای آکواریوم خود انتخاب و خریداری کنید.

نظرات کاربران

  •  در صورتی که تجربه استفاده از محصولی را دارید ، برای سایر کاربران تجربه خود را به اشتراک بگذارید.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *