لیسته
0

خرید 49 مدل بهترین دندانگیر نوزاد سیلیکونی و ژله ای [نرم] با قیمت ارزان

5/5 - (1 امتیاز)

دندانگیر نوزاد یک وسیله ی پرکاربرد است، که جنس های متنوعی دارد که عبارتند از: سیلیکونی، پلاستیکی و پارچه‌ های مخصوص ! با توجه به اینکه این وسیله یک وسیله شخصی برای کودک است، باید به گونه ای باشد که مدام آن را بشوییم و ضدعفونی کنیم . در این صورت دیگر جای نگرانی نیست که نوزاد برای رفع خارش لثه از وسایل آلوده استفاده کند. دندانگیر ها معمولاً ماهیتی ملایم دارند و استفاده از آن ها برای کودک خطرناک نیست. امروزه دندانگیر ها طرح ها و رنگ های جذابی دارند، که علاوه بر تسکین درد و خارش لثه ها، به عنوان یک اسباب بازی پرطرفدار هستند.

انواع دندانگیر نوزاد در بازار کدام است ؟

همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از دندانگیر نوزاد وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. مدل های سیلیکونی ، پلاستیکی ، پارچه ای و ژله ای انواع مختلف این وسیله در بازار است.

دندان گیر کودک

دندانگیر سیلیکونی

رایج ترین دندان گیر ها، دندانگیر سیلیکونی است. این فرم از دندانگیر بافت نرمی دارد، این مدل دندان گیر را می توان به راحتی شست و ضدعفونی کرد. این دندانگیر یک ایراد بزرگ دارد، که آن این است، به دلیل جنسی که دارد مو و کرک، زیاد به آن می چسبد.

دندانگیر پلاستیکی

قبلاً بسیار رایج بود، اما امروزه چون می دانند مواد شیمیایی در پلاستیک موجود است که می تواند سلامت نوزاد را به خطر بیندازد، محبوبیت کمتری دارد.

دندانگیر پارچه‌ای

این دندانگیر ها جنس پارچه ای دارند، یعنی از مواد ارگانیک مانند کتان خالص درست شده اند، درون این پارچه ها را از الیاف ضد حساسیت یا الیاف ذرت پر می کنند، به همین دلیل برای کودک خطری ندارد. تنها عیبی که این مدل دارد، این است که به سختی می توان آن را شست، هم چنین بعد از شستن دیر خشک می شود.

دندانگیر ژله‌ای

این دندانگیر ها حاوی مواد ژله ای مخصوص هستند، که می توانید آن ها را در یخچال بگذارید تا ژل درون آن خنک شود. خنک شدن این ژل باعث کاهش التهاب و درد لثه کودک می شود.
ایراد بزرگ این مدل، این است که ممکن است ژل داخل آن به بیرون نشت کند، که این ژل برای کودک خطرناک است.

آیا استفاده از دندانگیر برای نوزاد ضروری است؟

اگرچه خرید این وسیله برای نوزاد ضروری نیست، اما بهتر است بدانید که التهاب و درد لثه را کاهش می دهد. اکثر کودکان هنگامی که دندان هایشان جوانه می زند، بی قرار می شوند و مدام غرغر می کنند. در این شرایط، کودک و حتی والدین اذیت می شوند و ممکن است برای مدتی زندگی مختل شود، اما استفاده از این وسیله ی به ظاهر ساده می تواند آرامش را در خانواده به ارمغان بیاورد.

نوزاد در زمانی که دندان هایش جوانه می زند، برای تسکین درد و خارش لثه، هر وسیله ای را داخل دهانش می کند، پس خطر مسمومیت و بیماری در او افزایش می یابد، دندانگیر نوزاد به دلیل جذاب بودن برای کودک، می تواند او را از این خطرات مصون نگه دارد. با توجه به اینکه دندانگیر ها به صورت استاندارد و ایمن تهیه می شوند، باید این نکته را در نظر گرفت که دندانگیر  به طور مرتب شسته یا ضدعفونی شود. در این صورت دیگر خطری برای نوزاد ندارد.

 

چه زمانی باید از دندانگیرها استفاده کنیم؟

دندان درآوردن معمولا از 5 ماهگی شروع می شود، اما درد و خارش از هفته ها قبل شروع می شود، بنابراین بهتر است دندانگیر را در حدود 2 ماهگی به کودک خود بدهید. شما می توانید چندین دندانگیر مختلف داشته باشید، تا بتوانید هنگام شستشو و ضدعفونی کردن، یک دندانگیر آماده داشته باشید، تا به کودک خود بدهید.

نکات مهم هنگام خرید و استفاده از دندانگیر نوزاد

  • دندانگیر با جنس پلاستیکی، مواد شیمیایی دارند. پس سعی کنید آن ها را از لیست خرید حذف کنید.
  • هنگام خرید دندان گیر ژلی، مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده آن خطری برای سلامت کودک شما ندارد.
  • از خرید دندانگیر های حاوی رنگ های شیمیایی اجتناب کنید.
  • دندانگیر هایی که دارای قطعات کوچک اسباب بازی هستند، خریداری نکنید، زیرا ممکن است این قسمت ها بلعیده شوند.
  • دندانگیر باید در طول روز چندین بار شسته و ضد عفونی شود.
  • هنگام خرید دندانگیر به سایز آن دقت کنید، بهتر است دندانگیر ابعادی داشته باشد که کودک بتواند به راحتی در دست بگیرد و در دهانش جا بشود. از خرید دندانگیر های کوچک اجتناب کنید، زیرا خطر بلعیده شدن دارند و دندانگیر های بزرگ نیز برای نوزاد به راحتی قابل استفاده نیستند.

در لیست زیر انواع مختلف این وسیله در مدل های سیلکونی ، ژله ای ، پارچه ای و پلاستیکی وجود دارد. برحسب نیاز می توانید از میان پرفروش ترین گزینه های زیر، بهترین مدل دندان گیر نوزاد را بررسی ، انتخاب و خریداری کنید.

نظرات کاربران

  •  در صورتی که تجربه استفاده از محصولی را دارید ، برای سایر کاربران تجربه خود را به اشتراک بگذارید.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *