لیسته
0

خرید 45 مدل بهترین دوربین مدار بسته [خانگی] و صنعتی با قیمت ارزان

5/5 - (1 امتیاز)

دوربین مدار بسته نوعی دوربین است که در مکانی ثابت نصب می شوند. این دوربین ها به صورت سیمی یا بی سیم هستند. این دوربین ها تصاویر را ثبت می کنند و به دستگاه های دیگر می فرستند. این دوربین ها به این دلیل در مکان های مختلف نصب می شوند که حفاظت و مانیتورینگ را تامین کنند. شرکت آلمانی زیمنس در سال 1942 نخستین نسل از این دوربین ها را برای اهداف نظامی طراحی کرد. امروزه دوربین های مدار بسته کاربرد ها و انواع مختلفی دارند.

دوربین مدار بسته چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

دوربین های مدار بسته بیشتر در موارد امنیتی و سیستم های حفاظتی کاربرد دارند. اما فقط برای حفاظت و امنیت نیست. در حوزه های کار پلیسی، نظامی، صنعتی، کنترل ترافیک، تصویر برداری های نا محسوس و … نیز کاربرد دارند. در زیر کاربرد های دوربین را می گوییم.

جلوگیری از ارتکاب جرائم و نظارت بر تخلفات

دوربین مدار بسته در تشخیص و جلوگیری از جرایم، کاربرد های زیادی دارد. این دوربین ها در تخلفات رانندگی و در دستگاه های خود پرداز استفاده می شوند. . طبق تحقیقات آماری که در شهرهای بزرگ کشورهایی نظیر آمریکا و انگلستان انجام شده، استفاده از این دوربین در پارکینگ ها، باعث کاهش 51 درصدی تخلفات شده است.

استفاده در صنایع و فروشگاه ها

حضور فیزیکی انسان ها در کارخانه ها و محیط های صنعتی خطراتی دارد، به همین دلیل بهتر است از دوربین مدار بسته استفاده شود. . مثلا در کارخانه های صنایع شیمیایی و یا نیروگاه های هسته ای دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی استفاده می شود. همچنین در فروشگاه ها و اصناف مختلف نیز از این وسیله جهت افزایش امنیت و نظارت استفاده می شود.

نظارت بر ترافیک و رفت و آمدها

امروزه برای کنترل وضعیت ترافیک در اکثر کشورهای جهان، از دوربین مدار بسته استفاده می شود. این وسیله ، میزان ترافیک موجود در محیط را ثبت می کنند و به سیستم GPS رانندگان می فرستند . اینگونه راننده راحت تر می تواند برای رسیدن به مقصد خود تصمیم گیری کند. همچنین این دوربین ها می توانند تصادفات و جرایم رانندگی  را تشخیص دهند و پلاک اتومبیل ها را شناسایی کنند.

حتی در مترو ها نیز برای کنترل ورود و خروج مسافران از این وسیله استفاده می شود.

انواع دوربین مدار بسته کدام است ؟

براساس نوع سیگنال:

دوربین های آنالوگ

دوربین های IP (آی پی تحت شبکه)

دوربین های دو منظوره

براساس شکل فیزیکی:

دوربین های dome (dome به معنی گنبد می باشد و منظور از این دوربین ها، دوربین هایی به شکل گنبد است که معمولا روی سقف نصب می شوند.)

دوربین های صنعتی

دوربین های مینیاتوری

دوربین های مادون قرمز ir

دوربین های Speed dome (دوربین های چرخشی pt )

براساس فریم و پوشش:

دوربین های ضد آب قاب بزرگ (پمپ بنزینی)

دوربین های مخفی

دوربین های قاب فانتزی

بهترین برندهای دوربین مداربسته در بازار

دوربین مدار بسته اسفیورد، آر اس ام، آرنتی، آزتج، آکارا، آلباترون، آماریلو، آن اسمارت، شیائومی، آنزو، آی مکس، آی می لب و اپلینکس از بهترین برندهای دوربین مداربسته در بازار هستند که محصولات باکیفیتی را تولید و عرضه می کنند. پیشنهاد می کنیم انتخاب و خرید خود را از میان این مارک های شناخته شده در بازار انجام دهید.

نظرات کاربران

  •  در صورتی که تجربه استفاده از محصولی را دارید ، برای سایر کاربران تجربه خود را به اشتراک بگذارید.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *